הרשתות החברתיות, ובראשן פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר, הן כבר מזמן לא רק דרך ליהנות מאינטראקציות חברתיות. הם נותנים גם אופציה אפקטיבית במיוחד עבור חברות ועסקים המעוניינים להגיע ללקוחות פוטנציאליים רבים. יותר ויותר משאבים מוקדשים לשיווק במדיה החברתית בהתאם לעובדה הזו. תזמון פוסטים הוא אחד הדברים שיכול לעזור לעסק שלכם לצמוח ולהגיע ליותר אנשים בקלות.
אחת הבעיות העיקריות של בעלי עסקים בכל הנוגע לנוכחות שלכם און-ליין, היא עקביות. עקביות של העלאת תוכן לרשתות החברתיות. כשהתוכן שאתם מעלים הוא לא עקבי, ואתם יכולים להעלות יום אחד 3 פעמים ואז להעלם מהמדיה לשבוע, זה יכול לפגוע בקצב החשיפה של העסק שלכם. בדיוק בגלל זה קיים תזמון פוסטים וסטוריז ברשתות החברתיות. היום קיימים מגוון כלים נהדרים שתוכלו להשתמש בהם כדי לתזמן את הפוסטים שלכם. הם ידאגו לכך שהתוכן שלכם יעלה בזמן הרלוונטי אל מול קהל היעד הרלוונטי לנישה שלכם – וכן, ניחשתם נכון, בכל הפלטפורמות החברתיות בו זמנית.
אין ספק שתזמון פוסטים באינסטגרם הוא חיוני, חשוב ויכול לחסוך לכם הרבה זמן וכאבי ראש. עסקים רבים, מובילי דעה ומשתמשים אחרים שפעילים באינסטגרם נוהגים להשתמש בתזמון פוסטים. תזמון פוסטים מאפשר לכם להגדיר ביום אחד פוסטים שיעלו לעמוד שלכם כל יום במהלך השבוע או החודש הקרוב. אם אין לכם זמן לעלות תמונה מדי יום, אבל כן יש לכם כמה שעות בשבוע או בחודש כדי להגדיר את תזמון הפוסטים – זהו פתרון אידיאלי עבורכם
למה כדאי לבצע תזמון פוסטים?
תזמון פוסטים מאפשר לכם להעלות פוסט בשעה וביום מסוימים. נניח בשעה וביום שבהם העוקבים שלכם הכי פעילים. זאת גם אם אינכם פנויים באותה שעה ובאותו יום. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא פשוט לתזמן את הפוסט, מתי שנוח לכם, לשעה וליום שבהם תירצו שהפוסט יעלה לעמוד שלכם.
תזמון פוסטים גם מאפשר לכם תכנון טוב ונכון יותר לפיד של הפרופיל שלכם ברשתות החברתיות. זהו יתרון, שכן זה יכול להועיל מאוד לנראות של הפיד. כלומר, תזמון פוסטים באינסטגרם יכול לאפשר לכם לארגן את הפוסטים בצורה נכונה, אסתטית ומושכת יותר. לכן כדאי להשתמש בתזמון פוסטים, ולא להעלות תמונות באופן אקראי.
מה זה Facebook Suite ואיך זה יעזור לי לתזמון פוסטים?
Facebook Business Suite. המטרה העיקרית שלה היא בעצם להקל על עסקים עם כל הקשור לניהול נכון של הנוכחות שלהם בפייסבוק ובאינסטגרם – והכל בפלטפורמה אחת. הפלטפורמה החדשה של Business Suite משלבת את כל אפשרויות עמוד הפייסבוק והפרופיל באינסטגרם במקום אחד, והיא זמינה בשולחן העבודה או באפליקציה. הפיצ'ר הזה בעצם מאפשר לך לתזמן את התוכן שלך ולמקסם את הפוטנציאל של העסק.
המאפשר למשתמשים:
לחסוך זמן – לפרסם בפייסבוק ובאינסטגרם בו זמנית ולנהל פוסטים במקום אחד כדי להישאר מחוברים לשתי הקהילות. למקסם את האינטרקציה ואת החשיפה של האתר או העסק שלכם.
להישאר מעודכנים – לקבל את כל ההודעות, ההתראות וההתראות שלכם בפייסבוק ובאינסטגרם במקום אחד, כך שתוכלו להישאר מעודכנים ולהגיב לכל הלקוחות שלכם בקלות.
לקבל תוצאות עסקיות – תוכלו לראות מה עובד עם תובנות מפייסבוק ואינסטגרם וללמוד מה הלקוחות שלכם מחפשים בדיוק
אז למה כדאי להשתמש בכלי הזה לתזמון פוסטים וסטוריז ברשתות החברתיות?
חינם
ביזנס סוויט הוא כלי חינמי, אין שום תשלום שימוש או תשלומים אחרים. כל מי שיש בבעלותו חשבון פייסבוק פעיל יכול להשתמש בו כאוות נפשו.
ממשק מרוכז
החשבון הוא מרוכז וכולל את כל עמודי הפייסבוק ועמודי האינסטגרם במקום אחד. הוא מציג לכם נתוני שימוש, חשבונות פרסום ועוד. כל מה שאתם צריכים לדעת במקום אחד.
פשוט לתפעול
Facebook Business Suite הוא כלי בכלל לא מסובך. הוא נהדר ויעיל בשביל עבודה שוטפת ואחרי כמה נסיונות כבר אפשר להבין אותו באופן מלא. לא משנה אם אתם מומחי שיווק או שרק התחלתם ואתם בכלל לא מכירים את התחום.
קל להתחיל
אם יש לכם ביזנס מנג'ר בפייסבוק, לא צריך להגדיר חשבון Suite, הוא נוצר אוטומטית. כמה פשוט וקל! פייסבוק כבר עושה הכל עבורכם
מחשב וסמארטפון
לא משנה איפה אתם נמצאים. ניתן לנהל את החשבון בקלות ובמהירות גם דרך הדפדפן במחשב או דרך האפליקציה בטלפון הנייד שלכם.
ישנם כלים צד שלישי שניתן לעבוד איתם בשביל תזמון פוסטים וסטוריז ברשתות החברתיות
עד לאחרונה, תזמון פוסטים וסטוריז ברשתות החברתיות (בעיקר אינסטגרם) היה כמעט בלתי אפשרי. החברה לא איפשרה ליישומי צד שלישי לפרסם פוסטים בחשבון המשתמש. כל זה השתנה בתחילת 2018, כאשר ענקית המדיה החברתית הודיעה רשמית כי תתחיל סוף סוף להתיר את תזמון הפוסטים. אז מה הם הכלים צד שלישי האלו בעצם?
קיימים גם מגוון כלים צד שלישי שאפשר לעבוד איתם בשביל תזמון פוסטים יעיל. כלים כמו Hootsuite, Loomly, falcon.io ועוד. אתם יכולים לתזמן את הפוסטים שלכם לרשתות חברתיות כך שהשיתוף שלהם יתבצע באופן אוטומטי. אין צורך לחכות לרגע הנכון – בחרו את התאריך והשעה הרצויים, והכלים צד שלישי ישתפו את הפוסט בעמודי המדיה השונים שלכם.
Hootsuite
HootSuite היא לא עוד רשת חברתית אלא כלי המאפשר לנו לנהל מספר חשבונות ברשתות חברתיות וגם מספר חשבונות באותה הרשת.
הרשתות שאותן אפשר לנהל דרך התוכנה הן Facebook, Twittter, Linkedin, Foursquare, MySpace, Pingfm, WordPress, Mixi.
מלבד האפשרות לניהול החשבונות ברשתות השונות, HootSuite מאפשרת לכם לתזמן פוסטים בזמן אמת, בשעות ספציפיות ובפרקי זמן עתידיים. כדי שלא תציפו ותתישו את העוקבים אחריכם אפשר לקבוע פרק זמן סביר בין פוסט לפוסט
Loolmy
הוא כלי לניהול מדיה חברתית המסייע למותגים, משפיעים ומנהלי מדיה חברתית לתזמן ולייעל את ההודעות שלהם. הכלי גם נותן למנהלים שליטה על פעילויות של חברי הצוות. מעקב אחר שינויים, עדכונים, מחיקות ופעולות אחרות. כולם נשלחים באמצעות הודעות דוא"ל ודחיפה. מנהלי הצוות יכולים לבדוק מיד ולבצע תיקונים במידת הצורך.
הכלי מאפשר למותגים, פרילנסרים ומשפיעים לקבל זרימת עבודה פנימית חלקה עבור כל עדכוני המדיה החברתית שלהם מלוח מחוונים אחד. הימים בהם הגליונות האלקטרוניים של לוח השנה מתעדכנים ומתוחזקים ידנית חלפו להם
Falcon.io
פתרון שיווק מדיה חברתית וניהול חוויית לקוח מבוסס ענן. הוא כולל כלים כמו האזנה למדיה החברתית בזמן אמת, מדידת מעורבות וניהול נתוני לקוחות. falcon.io מספקת API המספקים מדדים על קהל, נתונים חברתיים ותוכן
אז מה היא הדרך הכי יעילה לתזמון פוסטים?
בסופו של דבר, הכל עוזר. אבל הדרך הכי יעילה ונכונה לתזמון פוסטים וסטוריז ברשתות החברתיות היא להשתמש בתזמון ופרסום פוסטים וסטוריז נייטיב (native). מה הכוונה? תזמון ופרסום נייטיב הוא בעצם פרסום פוסטים היישר מהאפליקציה עצמה.
פרסומות נייטיב מגיעות בכמה צורות שונות זו מזו. ההגדרה היא כי פרסומת נייטיב היא כזו שתואמת את המראה והסגנון של הפלטפורמה שבה היא מופיעה ושל התוכן הסובב אותה. היא גם מעניקה לקורא או לצופה תוכן שימושי מעבר להנעה לפעולה, מהווה את המרכז של סוגי פרסומת מסורתיים. הדבר נכון לגבי סוגים מסוימים של פרסומות נייטיב בלבד.
את הפרסומות האלו בעצם מריצים מהאפליקציה עצמה כמו אינסטגרם\פייסבוק\טוויטר ועוד.
ההצלחה של מותגים בפרסום נייטיב תלויה במידה רבה ביכולת שלהם לבנות מערכת יחסים מבוססת אמון עם הצרכנים, מה שמצריך התעקשות עקבית על שקיפות וכנות בנוגע לאופי הפרסומי של התכנים. סימון של התכנים כפרסומיים וזיהוי ברור של המותג שעומד מאחוריהם הם בגדר דרישה בסיסית לכל קמפיין נייטיב מצליח באמת. הקלות המדהימה בה ניתן להעלות שלל תכנים חוסכת לנו זמן יקר אבל עלולה לגרום לנו כלל לא להיכנס לפייסבוק ולאינסטגרם – ולאבד את הקשר האישי והחשוב עם הלקוחות שלנו. מהסיבה הזו, עדיין הדרך הכי יעילה לתזמון פוסטים היא הנייטיב. פשוט להעלות מהאפליקציה עצמה ולהיות נוכחים בה. לראות איך קהל היעד שלכם מתנהג. לענות לתגובות שלו, לשאול שאלות בסטוריז, להעלות פוסטים המעודדים אינטראקציה. וכמובן, פרסומות