fbpx

מטבעות דיגיטליים וכל מה שרצית לדעת עליהם

מטבעות דיגיטליים

יש הרבה שמות עבור מטבעות דיגיטליים. חלק קוראים להם מטבעות וירטואליים, חלק מטבעות דיגיטליים, אחרים קריפטו ועוד. אבל לא משנה איך תקראו להם, איך להשקיע במטבעות דיגיטליים זה משהו שצריך להכיר. למה ללמוד על קריפטו? כיום יש יותר ויותר גופים פיננסיים גדולים המשקיעים ומשלמים בקריפטו. אך בישראל השוק קטן ועתיד לצמוח.

מטבעות דיגיטליים, או "מטבעות קריפטו" הם מונח המשמש לקבוצה רחבה של נכסים דיגיטליים שהחלו להתקיים ב־2009 עם הביטקוין. יש אלפים, אבל רק כתריסר מהם בעלי גודל משמעותי ועתיד פוטנציאלי.
יש הרבה הייפ לגבי הביטקוין. יש אנשים הטוענים שיהפוך למטבע הרזרבה של העולם. חלק חושבים שהוא הזהב החדש. ישנם אנשים שפשוט מאמינים שימשיך לטפס בערכו ויהפוך את כל מי שמחזיק בו לעשיר. יש אנשים שחושבים שמדובר באופנה חולפת או תרמית פונזי. אבל אי אפשר להתכחש לכוח שנוצר למטבעות הדיגיטליים בשנים האחרונות.

עם ביטקוין, אפשר לשלוח מיליון דולר למישהו, לשלם עמלת העברה קטנה, וכל העסקה מסתיימת תוך 10 דקות או פחות. בלי בנקים, בלי מקום של חלפנות כספים.
עם ביטקוין, אפשר לשלוח מיליון דולר למישהו, לשלם עמלת העברה קטנה, וכל העסקה מסתיימת תוך 10 דקות או פחות. בלי בנקים, בלי מקום של חלפנות כספים.

קרן המטבע הבינלאומית הגדירה כמה סיבות מרכזיות לפיתוח מטבעות דיגטליים: הטכנולוגיה הזו יכול להפחית את העלויות של ניהול והעברת מזומנים; אנשים ללא גישה לבנקים יוכלו לקבל גישה בטוחה וקלה יותר לכסף שלהם; חברות פרטיות שייתקלו מעתה בתחרות ייאלצו, כך נראה, לעמוד בתקני שקיפות ויצטרכו להגביל פעילויות לא-חוקית; המדיניות המוניטרית תוכל להתממש בצורה מהירה יותר.

אחת הסיבור העיקריות ש הביטקוין הפך לכל כך פופולארי ושימושי היא שהביטקוין מאפשר לכל שני אנשים, בכל מקום בעולם בו יש להם חיבור אינטרנט, להעביר ביניהם ערך תוך כמה דקות וללא כל צורך בתיווך, המרת כספים ועוד תסבוכות.
עם ביטקוין, אפשר לשלוח מיליון דולר למישהו, לשלם עמלת העברה קטנה, וכל העסקה מסתיימת תוך 10 דקות או פחות. בלי בנקים, בלי מקום של חלפנות כספים. עם הטכנולוגיה הזו, ניתן לסחור בכל דבר שניתן לעשות לו דיגיטציה במהירות ובזול.

אז איך בעצם משקיעים במטבעות דיגיטליים

אז דיברנו על המונחים, אבל איך סוחרים במטבעות דיגיטליים וקריפטו תכלס? בסופו של דבר למרות עניין ההסכמה של המשתמשים והעדר פיקוח של גוף ריכוזי, המסחר בקריפטו מתנהל כמו מסחר בבורסה לכל דבר, עם ביקוש והיצע, מכירות, קניות והחזקות.
בגלל העדר פיקוח לא מעט מהמטבעות לעיתים חשופים למינוף, קנייה מרוכזת או בסכום גבוה של מטבעות כדי להעלות את שוויים על ידי סוחרים עם יד על הדופק, או אפילו רובוטים. לא הרובוטים מסרטי המדע הבדיוני, אלא בוטים שיכולים למכור ולקנות מהר יותר מכל אדם. זה נקרא גם אלגוטריידינג.
חשוב לציין שלא ניתן לרוב לסחור במטבעות דיגיטליים בכסף רגיל, ויש לרכוש את המטבע, למשל ביטקוין. כדי להתחיל לסחור בארץ יש שתי חברות אמינות שעוסקות ברכישת ביטקוין: ביטיס אוף גולד, שהיא חלפנית העוסקת בהמרת כספים, וביטוסי, שהיא זירת מסחר בשקלים ובמטבעות דיגיטליים. לאחר הרכישה מאחסנים את המטבעות הווירטואליים בארנק דיגיטלי.

חשוב לציין שלא ניתן לרוב לסחור במטבעות דיגיטליים בכסף רגיל, ויש לרכוש את המטבע, למשל ביטקוין.
חשוב לציין שלא ניתן לרוב לסחור במטבעות דיגיטליים בכסף רגיל, ויש לרכוש את המטבע, למשל ביטקוין.


עבור המרה בזירת המסחר ביטוסי יש להירשם אליה ואז להפקיד שקלים או מטבעות דיגיטליים אחרים. נכון לעכשיו היא זירת המסחר היחידה בארץ המאפשרת לסחור בין שקלים ומטבעות דיגיטליים כמו ביטקוין, אתריום, לייטקוין ועוד.
בנוגע לביטקוין יש כמה כספומטים בארץ בערים מרכזיות שבהם אפשר לרכוש.

איך מתחילים לסחור במטבעות קריפטו?

כיום כדי להתחיל לסחור במטבעות קריפטו כל מה שצריך זה אימייל, למצוא זירת מסחר, להשקיע במטבעות דיגיטליים או לקנות אותם ולאמת פרטי משתמש. בורסות ותיקות ואמינות יותר יבקשו גם תעודת זהות, אך יש גם בורסות אנונימיות.
הדרך הראשונה לסחור במטבעות וירטואליים היא ישירות דרך אדם פרטי. בגלל שקריפטו הוא בהגדרתו תחום שאינו מחייב גוף מהסדר, שני אנשים פרטיים יכולים לקיים עסקת חליפין ביניהם מבלי להיעזר בצד שלישי. מעבירים את הכסף, בתמורה מקבלים גישה למטבעות – ונגמר הסיפור. כיום רבים עושים זאת גם באמצעות קבוצות באפליקציית המסרים המיידיים טלגרם.

למי זה מתאים?

מטבעות דיגיטליים, כמו מניות, אפשר לסחור מדי יום, להמר על מניות מצליחות או מטבעות וכל היום לעסוק במכירה וקנייה, ואפשר להחזיק את הכסף קרוב לכיס או למחשב. סחר יומי, ודאי במטבעות דיגיטליים, אינו עניין לחובבנים. צריך התמחות רבה ומקצוענות. יש כלכלנים ואנליסטים שזו העבודה שלהם. לצערנו, אתם לא יכולים להתחרות איתם. גם לרוב הסכומים של סוחרים חובבנים יהיו נמוכים יותר. הכי חשוב הוא לדעת מה עושים, להכיר את הטכנולוגיה ואת הבורסה שבה נסחר המטבע, את הרגולציה במדינה על מטבעות וירטואליים ועל המטבע הספציפי שאתם סוחרים בו בפרט.

מטבעות דיגיטליים, כמו מניות, אפשר לסחור מדי יום, להמר על מניות מצליחות או מטבעות וכל היום לעסוק במכירה וקנייה, ואפשר להחזיק את הכסף קרוב לכיס או למחשב.
מטבעות דיגיטליים, כמו מניות, אפשר לסחור מדי יום, להמר על מניות מצליחות או מטבעות וכל היום לעסוק במכירה וקנייה, ואפשר להחזיק את הכסף קרוב לכיס או למחשב.

לסיכום, נראה כי ההשקעות בשוק האלטים של המטבעות הוירטואלים מולידות סוג סוחרים חדש. כולם רוצים לאכול מן העוגה וכך קמו להם גם עשרות קבוצות פייסבוק לסוחרים מתחילים ומנוסים.
מטבעות הקריפטו והביטקוין בפרט חזרו בכל הכוח לכותרות, מה שמעורר במשקיעים את הרצון להצטרף גם הם לרכבת השועטת במהירות. אם זאת, אנו רק בתחילת הדרך ובעזרת ניסיון מוקדם ניתן להגיע לרווחים נאים בעתיד. אם אתם נכנסים לתחום עשו זאת לאט ובזהירות, לימדו, קיראו וחקרו את השוק כדי להבין אם אתם מתאימים להיות סוחרי קריפטו מוצלחים. בהצלחה!

פוסטים אחרונים

צריכים שירותי פרסום?

מלאו את הפרטים שלכם ונדאג שמומחה בתחום יצור איתכם קשר
עלינו

מביאים לכם את כל המידע החם והרלוונטי שאתם צריכים בשביל שתצליחו בדיגיטל. ידע זה כוח, ובייחוד כשמממשים אותו. תקראו, תלמדו ותעשו כך העסק שלכם יצמח ויפרח.

השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבטיחים לא לשלוח לכם דברים מיותרים!