fbpx

פינטרסט: המדריך המלא

כל מה שרציתם לדעת על פינטרסט

פינטרסט היא המקבילה לרשתות החברתיות עבור לוח סיכה מקוון לתמונות, קובצי GIF וסרטונים. היא חולקת גם מאפיינים רבים של מנועי חיפוש. משתמשי Pinterest אוצרים ויוצרים סיכות ויזואליות המקשרות לתוכן שימושי. ישנו דגש גדול במיוחד על האסתטיקה והיופי של עיצוב ה-Pin. סיכות נשמרות בלוחות ספציפיים, שמשתמשי פינטרסט יוצרים גם כדי לארגן פינים קשורים יחד. ניתן לשמור סיכות בלוח מ-Pinterest עצמה או מכל מקום באינטרנט באמצעות כפתור Pinterest Pin It. ניתן לשתף כל סיכה שתוסיף לפאנלים שלך גם בחשבונות מדיה חברתית אחרים כמו טוויטר ופייסבוק, על ידי הוספת כתובת האתר של הסיכה שצוינה בציוץ או בפוסט.
יש לפינטרסט בסיס משתמשים עצום של אנשים שמחפשים רעיונות יצירתיים או פתרונות לבעיות. זה הופך את Pinterest למקור נהדר לתנועה פוטנציאלית עבור בלוגרים המעוניינים להגדיל את התנועה לבלוגים שלהם. היא לא עובדת דווקא על מעגלי היכרות מדרגה כלשהי כמו הפייסבוק והאינסטגרם, אלא נטו על בסיס תחומי עניין.
Pinterest היא בעצם הכלאה בין מנוע חיפוש תמונות לאתר מדיה חברתית. אפשר לחשוב קצת שזה שילוב בין גוגל לאינסטגרם. משתמשים מעלים ומשתפים תמונות וסרטונים באופן מקוון, ההבדל בין פינטרסט לאינסטגרם הוא שהדגש בפינטרסט הוא על התוכן, התמונות והסרטונים, לעומת אינסטגרם המתרכזת יותר במשתמשים עצמם.
הרשת החברתית הזו מבוססת על לוחות השראה. Pin Boards. סוג של פייבוריטס ויזואלי, אם תרצו. ללוחות האלו אפשר "לנעוץ" (pin) דפי אינטרנט ותמונות מרחבי הרשת, המוצגים בהם בצורה ויזואלית. לכל Pin יש את התמונה שמייצגת אותו. השיטה הזו נוחה בהרבה מרשימת ה-favorites הרגילה בדפדפן, כאן הכל עובד באופן ויזואלי. אפשר לראות במבט אחד מה נעצנו.

Pinterest לעסקים

פינטרסט (Pinterest) נחשבת בעיני רבים כרשת חברתית מאוד נישתית. לא בהכרח מקום ששווה להשקיע בו זמן. דווקא תתפלאו לגלות שההפך הוא הנכון. אחרי שפינטרסט עברה ב- 2020 את רף ה- 400 מיליון משתמשים, היא הגיעה למעמד של רשת חברתית מובילה ככל רשת חברתית אחרת.
שימוש ב- Pinterest הוא אידאלי לעסקים וחברות. חנות יכולה להציג פריטים שלה בחנות Pinterest, מאפרת יכולה להציג תמונות של לקוחות לפי קטגוריות, צלמת יכולה להציג את העבודות שלה בקלות, בעלי עסקים קטן לחרוזים, תכשיטים, בגדים יכולים להציג את הפריטים, סוחר רכבים יכול להציג תמונות של הרכבים ועוד ועוד. האפשרויות הן אינסופיות.
הפינטרסט מושלם להצגת המוצרים והשירותים שלכם. זוהי דרך יעילה עבור כל כך הרבה משתמשים להתכונן לפני שהם קונים. משתמשים רבים ב- Pinterest מאחסנים בו את הסיכות שלהם לרכישה יותר מאוחרת. Pinterest היא פלטפורמה נהדרת לעסקים למכור שירותים ומוצרים ולקדם תוכן. זהו סוג של שיווק אורגני לעסק שאפשר לעשות בקלות דרך האפליקציה הנהדרת הזו.

מה חשוב שתזכרו

אנשים יכולים להעלות תמונות מהמחשבים שלהם ולהצמיד דברים שהם מוצאים באינטרנט באמצעות הסימנייה של Pinterest. ניתן גם להצטרף לפינטרסט כחברה, המאפשרת לראות תוכן ואתרים פופולריים ביותר בפינטרסט. אתם יכולים להשתמש בתגיות Pinterest כדי להגדיר מגוון אירועי המרה באתר שלכם כמו פרסומות ממומנות ועוד.

  1. רוב הגולשים בפינטרסט מורכב מנשים. אינספור חנויות און ליין למכירת קוסמטיקה, חנויות בגדים וכדומה. מי שמכוון לקהל יעד של בעיקר נשים יכול להצליח מאוד באמצעות הרשת הזו.
  2. תמונות ארוכות וצרות נראות טוב יותר על לוח המודעות בפינטרסט. מומלץ שבעלי עסקים שיוצרים לוח מודעות, יתאימו את התמונות של המוצרים לפרופורציות הנכונות.
  3. רבים רואים בפינטרסט רשת חברתית מאוד ממכרת. חווית הגלישה בה נחשבת לטובה מאוד והשיטוט בין התמונות נוח לתפעול. בעלי אתרים שמעוניינים לקדם אותם באמצעות עיצוב לוח מודעות עסקי, צריכים לשים דגש על עיצוב נעים לעין. תוכלו לייצר קולאז' יפה ופשוט, כזה שישקף את האתר שאליהם יקושרו הגולשים שלכם בצורה הטובה ביותר.

האם פינטרסט יכול להרוויח כסף?

כן, Pinterest יכול להרוויח כסף. רק אם הפינים שלכם מייצרים קליקים. אתם לא יכולים להרוויח כסף בדומיין של פינטרסט עצמו, אבל אתם בהחלט יכולים לייצר רווח רק מדף הנחיתה שאליו אתם מקשר מהסיכות שלכם. כמובן שכדי שזה יקרה, צריך שאנשים ילחצו על הסיכות שלכם ויבקרו בבלוג או האתר שלכם. אפשר לעודד אנשים ללחוץ על דף נחיתה שמוכר את המוצרים שלכם, מקדם הצעות שותפים או מציג מודעות ששילמתם עבורן. האפשרויות הן אינסופיות.

יש דבר כזה פינטרסט פרטי?

כן, פינטרסט יכול להיות פרטי. אתם יכול להגדיר את לוחות ה- Pinterest שלכם להיות ציבוריים או פרטיים. הפינים שאתם מפרסמים בלוחות ציבוריים גלויים לכל אחד. הפינים שאתם מפרסמים בלוחות פרטיים גלויים רק לכם. אם אתה רק רוצים להשתמש ב-Pinterest כסט משלכם של לוחות מוצמדים, אתם רק צריך להגדיר את הלוחות כפרטיים. עם זאת, מכיוון שאף אחד לא יכול לראות את התוכן של לוחות פרטיים, זה לא יאפשר להגדיל את חשבון ה- Pinterest שלכם. לא תצברו עוקבים, לא תזכו ב-Repin או תזכו בכניסות לאתר או הבלוג שלכם מבלי להפוך את הלוחות שלכם לציבוריים.

פיצ'רים חמים בפינטרסט

תפריט גרפי על פי הקשר טבעי

פתיחת תפריט פעולות במכשירים בעלי מסך מגע על ידי לחיצות ארוכות או גרירות אובייקטים על גבי המסך יבצעו פעולות שונות. השימוש בפיצ'ר הזה הוא חדשני ולא מחייב ידיעה של שפה. משמע, אין צורך בתרגום או יכולות קריאה. כך בעצם יכולים ילדים, ובעלי המוגבלויות השונים לעשות שימוש ברשת בקלות וביעילות.

חיפוש ויזואלי

טכנולוגיית החיפוש הויזואלי היא נושא חם ברשתות חברתיות ובמנועי חיפוש. הכלי הויזואלי של פינטרסט נותן גז לחווית המשתמש והקניה. ב- 2015 החיפוש היה מתוך הרשת, ב- 2017 הוא כבר התרחב החוצה. העדשה החדשה הצמודה למנוע החיפוש הפנימי מייעלת את החיפוש והופכת אותו למושלם. איך זה עובד? מצלמים תמונה ופינטרסט מוצאת. במקום חיפוש טקסטואלי, חיפוש ויזואלי. ראיתם איזו נעל יפה שאהבתם ואין לכם מושג איפה לקנות אחת כזו? עכשיו אתם יכולים פשוט לצלם תמונה שלה, להעלות לפינטרסט, ולקבל מגוון ענק של תוצאות רלוונטיות.

סיפורי סיכות ממותגים

במהלך השנה האחרונה עובדת פינטרסט עם יוצרי Story Pins על החוויה. הדבר הוביל לתפיסת המיתוג ולהרחבה של כלי העריכה שלה. הוידאו הוא מרכיב מרכזי ברשתות החברתיות ונראה שיש ביקוש גובר מצד הצרכנים לתכני וידאו קצרים ובעלי אופי יצירתי. הסרטונים של פינטרסט יהיו באורך של עד 60 שניות ויכילו עד 20 עמודים לכל סיכה (Pins). מעכשיו, תוכלו לערוך את הסרטונים שלכם על ידי הוספת אלמנטים קוליים משלכם או תוך שימוש בכלי המעבר הנקרא “ghost mode”. אתם יכולים לשמור את הטיוטות של העבודות ולהציג סרטונים קודמים או אחרונים על ידי כיסוי של חלק אחד בסרטון על ידי האחר. Pinterest מספקת לנו גם למעלה ממאה מדבקות במגוון קטגוריות עם איורים נחמדים.

במקביל, הרשת עובדת על יצירת מאגר מוזיקה כדי להציע ליוצרים קטלוג של רצועות שמע לשימוש ללא עלות ב-Idea Pins. כיוון שיוצרים רבים משתמשים ב-Pins כדי לעודד רעיונות ולנסות פרויקטים חדשים, כמו מתכונים, הדרכות לבניה ועוד, אפשר לכלול דפי פירוט בהם הגולשים שלכם יוכלו למצוא רשימת מרכיבים, הוראות וכל דבר שימושי אחר.

דף רקע לעמודים חדשים בגוגל כרום

במהלך ספטמבר 2014, Pinterest השיקה תוסף לדפדפן גוגל כרום. הפיצ'ר הייחודי הזה המאפשר מצב בו הרקע לעמוד הבא בתור בדפדפן שלכם, הוא תמונה מתוך פינטרסט, לפי הבחירה האישית שלכם. תוכלו לנעוץ את התמונה ישירות אל לוחות הנעיצה של Pinterest מתוך תמונת רקע זו.

מודעות וידאו

Pinterest נכנסת לשוק אחרי שמתחרות חזקות יותר כמו פייסבוק, יוטיוב, טוויטר וסנאפצ'ט כבר מאפשרות למפרסמים להציג פרסומות וידיאו כבר הרבה מאוד זמן. לטענת החברה, העובדה שהיא נתפסת במידה רבה כאתר שופינג (55% ממשתמשי פינטרסט חושבים עליה באופן כזה, לעומת 12% בלבד במקרה של פייסבוק ואינסטגרם) יהפוך את מודעות הווידיאו שלה לאפקטיביות יותר.
לסיכום, בסופו של דבר, פינטרסט מיועדת לשיתוף אנשים ומציאת דברים חדשים. אל תהססו לחפש אנשים ולוחות מדליקים שיימצאו חן ביניכם. בצד השמאלי העליון של המסך תוכלו לראות מסך גלילה שנותן לכם אפשרויות בחירה לפי תחומים. בחרו את התחום שבא לכם לראות ולחצו עליו. ראיתם פוסט מדליק? אתם יכולים לתת לו לב (לייק), להשאיר תגובה או לנעוץ אותו מחדש בלוח שלכם (Repin). אם מצאתם לוח שממש מעניין אתכם, אתם יכולים לעקוב אחריו כדי לקבל עדכונים שוטפים ממנו ישירות לאפליקציה.

רוצים לדעת עוד על פרסום יעיל ברשתות החברתיות? לחצו!

פוסטים אחרונים

צריכים שירותי פרסום?

מלאו את הפרטים שלכם ונדאג שמומחה בתחום יצור איתכם קשר
עלינו

מביאים לכם את כל המידע החם והרלוונטי שאתם צריכים בשביל שתצליחו בדיגיטל. ידע זה כוח, ובייחוד כשמממשים אותו. תקראו, תלמדו ותעשו כך העסק שלכם יצמח ויפרח.

השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבטיחים לא לשלוח לכם דברים מיותרים!